βιβλίο μαθητή http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2166/Mousiki_B-Dimotikou_html-empl/index22_1.html
Η ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΛΑΜΠΡΗΣ https://www.youtube.com/watch?v=gKPS6pdd8us
Στίχοι: Διονύσιος Σολωμός
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης
Καθαρώτατον ἥλιο ἐπρομηνοῦσε Τῆς αὐγῆς τὸ δροσᾶτο ὕστερο ἀστέρι,
Σύγνεφο, καταχνιά, δὲν ἀπερνοῦσε Τ᾿ οὐρανοῦ σὲ κανένα ἀπὸ τὰ μέρη·
Καὶ ἀπὸ κεῖ κινημένο ἀργοφυσοῦσε Τόσο γλυκὸ 'ς τὸ πρόσωπο τ᾿ ἀέρι,
Ποὺ λὲς καὶ λέει μέσ' ς' τῆς καρδιᾶς τὰ φύλλα·
Γλυκειὰ ἡ ζωή καὶ ὁ θάνατος μαυρίλα.
Σαμίου - Όλοι Πάνε στην Εκκλησά
https://www.youtube.com/watch?v=cq5pKv_KR_g
Όλοι πάνε, για το Χριστό, όλοι πάνε στην εκκλησά
για το Χριστόν Ανέστη και στον καλό το Λόγο.
Και μένα στέλνουν στο γιαλό καράβια να φυλάξω.
Βλέπω καράβια νά ’ρχονται, βαρκούλες ν’ αρμενίζουν.
Το μαντιλάκι μ’ έβγαλα και διανεμό τους κάνω.
Καράβια μ’ ’ράχτε κι ως εδώ, κάτι θα σας ρωτήσω.
Αυτόν τον νιο που πιάσατε να μη τον τυραννάτε.
Κι αν είναι για ξαγόρασμα θέλω ν-τον ξαγοράσω.
Χίλια φλωριά ’ν’ τα χέρια του -χίλια φλωριά ’ν’ τα πόδια
το λυγερό του το κορμί, ξαγορασμό δεν έχει.
το πρώτο τραγούδι
Σήμερα Χριστός Ανέστη | Διαμάντι δαχτυλίδι | Πέντε παιδιά μαλώνανε ~ Άρης Ντίνας [Το Αλάτι της Γης]
βιβλίο εργασιών
http://www.pi-schools.gr/books/dimotiko/mousiki_b/ergas_1_60.pdf
σελίδα 43 είναι το πατρόν της κότας...
ΚΑΛΑΝΤΑ ΛΑΖΑΡΟΥ - ΠΟΥ'ΣΑΙ ΛΑΖΑΡΕ
ΚΑΛΑΝΤΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
– Πού ’σαι Λάζαρε, πού είναι η φωνή σου
που σε γύρευε η μάνα κι η αδερφή σου.
– Ήμουνα στη γη, στη γη βαθιά χωμένος
κι από τους εχθρούς, εχθρούς βαλαντωμένος.
Βάγια, βάγια των βαγιών,
τρώνε ψάρια, τον κολιόν
και την άλλη Κυριακή,
ψήνουν το παχύ αρνί.
J.S. Bach: MAGNIFICAT [complete version]
https://www.youtube.com/watch?v=QQAWqqaUTHE
J ohann Sebastian Bach (1685 - 1750):
Βρισκόμαστε στο δάσος της Πασχαλινοχώρας.
Οι χωρικοί πιστεύουν πως μια κακιά μάγισσα ζει στο δάσος τους και κάθε Πάσχα ξυπνάει,
για να πάρει όλες τις λαμπάδες και τα κόκκινα αυγά!
Η μάγισσα (τα παιδιά θα της δώσουν όνομα) ζει μέσα σε ένα τεράστιο πηγάδι!
Η τάξη στέκεται γύρω από αυτό το πηγάδι (στεφάνι χούλα-χουπ).
Με λάχνισμα βρίσκουμε ποιος θα γίνει μάγισσα, ενώ τα υπόλοιπα παιδιά δίνουν τα χέρια,
για να κυκλώσουν το υποτιθέμενο πηγάδι. Μπορούμε επίσης να ζωγραφίσουμε τουβλάκια
σε ένα απλό χαρτόνι, το οποίο θα δέσουμε κυλινδρικά και θα αποτελέσει το πηγάδι μας.
Τα παιδιά χοροπηδάνε γύρω από το πηγάδι τραγουδώντας (βλ. παράρτημα): Μάγισσα! Μάγισσα! Βγες απ’ το πηγάδι!
Το παιδί-μάγισσα, που είναι κουλουριασμένο μέσα στο πηγάδι, απαντά τραγουδώντας: Ω! Ω! Ω! Σε λίγο θε να βγω! /
Κι αν θα βγω και θα με δείτε, /
τότε πώς θα φοβηθείτε!
Τα παιδιά κάνουν την κίνηση σαν να τραβούν σχοινί από το πηγάδι, σκυφτά, γιατί είναι βαρύ,
και τραγουδούν και πάλι αμέριμνα: Μάγισσα, πλησίασε κοντά! /
Μάγισσα, δε σε φοβάμαι πια!
Και τότε η μάγισσα, αργά αργά, ξεδιπλώνεται θυμωμένη… Ω! Ω! Ω! Σε λίγο θε να βγω! /
Κι αν θα βγω και θα με δείτε, /
τότε πώς θα φοβηθείτε!
Στο «φοβηθείτε» η μάγισσα πρέπει να βγει και να κυνηγήσει τα παιδιά, που σκορπίζουν
τρέχοντας τρομαγμένα! Όμως, τελικά, θα καταφέρουν πάλι να τη ρίξουν στο πηγάδι και να το ασφαλίσουν με έναν βράχο… μέχρι το επόμενο Πάσχα (διδασκαλία: Π. Ματέυ και Α. Ματέυ)!
Η ιστορία είναι βασισμένη στο Unk, Unk, Unk του Carl Orff, από το Orff Schulwerk, τεύχος 1ο).
Η ιστορία μπορεί να αποδοθεί με κρουστά ρυθμικά και μελωδικά όργανα,
καθώς και με διαφορετικές δυναμικές και glissando.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου