Αν θέλουμε να δουλέψουμε τα βιβλία της μουσικής, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι αναγκαστικά κάθε καινούργια γνώση θα πρέπει να συνοδεύεται με ένα παιγνίδι ή ένα τραγούδι ή ένα DVD... κάτι που δεν θα φαίνεται ότι είναι: 'Τώρα, παιδιά, να μάθετε αυτό!'
Πρόσεξα πέρυσι, ότι όταν άρχιζα να τους λέω κάποιο μάθημα από το βιβλίο της μουσικής, σαν να έπεφτε ένα αόρατο σύνθημα στην τάξη και τα παιδιά κάνανε ένα 'κλικ' και κλείνανε την καλή τους διάθεση να ακούσουν το μάθημα....
Έμεινα άφωνος, και σκέφτηκα : 'Καημένοι, δάσκαλοι, τι τραβάτε για να μάθετε γράμματα στα παιδιά..."
Έτσι, τώρα που είχαμε το κεφάλαιο για την μετάδοση του ήχου, παίξαμε την ηχώ
Κάποια ομάδα παιδιών έλεγε μια φράση του στυλ: 'Γεια σας, τι κάνετε;' δυνατά, σαν να ήταν σε έναν γκρεμό, και απέναντι να είχαν ένα βράχο για να ακούσουν την ηχώ. Η υπόλοιπη τάξη επαναλάμβανε την φράση σε μικρότερη ένταση και με διαφορά χρόνου...
Αυτό άρεσε πολύ...
Όταν μάλιστα, είπα στα παιδιά ότι τώρα η φωνή θα αντηχεί με περισσότερες αποκρίσεις και με περισσότερη διαφορά χρόνου, τότε 'τρελλαθήκανε'. Π.χ. Χώρισα τα παιδιά σε 4 ομάδες. Στην αρχική φράση "Γεια σας, τι κάνετε" που την είπε η πρώτη ομάδα απάντησαν οι υπόλοιπες τρεις με την ίδια φράση σε 3 διαφορετικές χρονικές στιγμές!!!
Δηλαδή, λέμε ' Γεια σας, τι κάνετε;" και λένε
α΄ ομάδα.....................'Γεια σας, τι κάνετε΄ με πιο σιγανή ένταση
β΄ομάδα...................................Γεια σας τι κάνετε ' με ακόμη πιο σιγανή ένταση
γ΄ ομάδα................................................Γεια σας τι κάνετε' με ακόμη πιο σιγανή ένταση, ίσα ίσα που ακούγονταν...
Ε, τα παιδιά το καταχάρηκαν
.............................το καταχάρηκαν
...........................................το καταχάρηκαν ....
Ακούστε κι αυτό το απόσπασμα από το έργο του Νότη Περγιάλη 'Ηχώ και Νάρκισσος', με τον Δημήτρη Χορν και την Έλλη Λαμπέτη:
Ηχώ και Νάρκισσος
Lampros
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου