Σελίδες

Σελίδες

έκτακτα μαθήματα, special classes for greek primary school, in music lesson


ΠΗΓΗ!! http://dhmotikomousikh.blogspot.gr/2016/09/o_17.html

Το πρόγραμμα (μου) πάντα γράφει , στην αρχή της χρονιάς, να αφηγηθώ στα παιδιά ένα παραμύθι με την συνοδεία φλογέρας.  Φέτος διάλεξα τον Βασιλιά Μίδα, ο οποίος είχε... αυτιά γαϊδάρου


King Donkey Ears
το λένε οι ξένοι... 



Ο Βασιλιάς Μίδας, σε άλλον μύθο... 

Ο ΜΙΔΑΣ ΕΧΕΙ ΑΥΤΙΑ ΓΑΪΔΑΡΟΥ, λοιπόν... 

Τα παιδιά το χαρήκανε, και μετά... το παίξανε, τα ίδια.  Δραματοποιήθηκε από αυτά με τους εξής ρόλλους:
1. Ο Βασιλιάς Μίδας


Ο Βασιλιάς Μίδας

2. Ο θεός (απ' τους αρχαίους θεούς)


Και ο Μίδας απέκτησε αυτιά... γαϊδάρου!!! 

3. Ο κουρέας του Μίδα
4. Ο αφηγητής... 
5. Και τέλος, όλα τα παιδιά της τάξης, όπου παίξανε τις καλαμιές, οι οποίες αποκαλύψανε το μυστικό του βασιλιά... ! 


Tales of Magic - The King's Ears - Cartoon Fable 1970 1980

Eδώ, στο βίντεο, είναι η ιστορία, στα Αγγλικά, με κινούμενα σχέδια


King Midas & the Donkey Ears

Κι εδώ η ιστορία, στα Αγγλικά, με φωτογραφίες! 


Εδώ στην πηγή μπορείτε να διαβάσετε τον μύθο.  Στο τέλος, όμως, δεν πεθαίνει ο βασιλιάς... σύμφωνα με το ΔΙΚΟ μου παραμύθι!  Απλώς, πέρασε ο θυμός του θεού, και ξανάδωσε τα αυτιά του Μίδα πίσω!!! 


Ο Μίδας σε ταινία του Ντίσνεϋ! 

(Είναι από τις αλλαγές που πάντα που επιτρέπονται!!) 

ΠΗΓΗ!! http://antikleidi.com/2014/02/24/donkeys-midas/

Τα αφτιά του βασιλιά Μίδα

bottom-has-a-donkeys-head
Μια άλλη ιστορία για τον Μίδα δείχνει ότι μολονότι γιατρεύτηκε από το πάθος του 
για χρυσάφι, ωστόσο δεν έβαλε μυαλό. Βλέπετε, ο Μίδας έγινε οπαδός του Πάνα, του θεού των βοσκότοπων και της ερημιάς, και πρόσβαλε τον Απόλλωνα.
Ο Πάνας έπαιζε μουσική με τις ξύλινες φλογέρες του και επειδή οι απλές αυτές μελωδίες άρεσαν σε όλους, άρχισε να καυχιέται ότι είναι καλύτερος μουσικός από τον Απόλλωνα, το θεό της μουσικής. Έφτασε μάλιστα στο σημείο να καλέσει τον Απόλλωνα σε διαγωνισμό μουσικής, με κριτή τον ποτάμιο θεό Τμώλο.
Ο Τμώλος ντύθηκε δικαστής. Φόρεσε στεφάνι από φύλλα βαλανιδιάς, στόλισε το μέτωπο του με βαλανίδια και κάθισε να ακούσει τη μουσική.
Πρώτος έπαιξε ο Πάνας και οι χαρούμενοι σκοποί του άρεσαν σε όλους.Αλλά μετά ο Απόλλωνας πήρε τη λύρα και οι πανέμορφες μελωδίες του ξεχύθηκαν στον αέρα σαν την απαλή αύρα που ρυτιδώνει την επιφάνεια της θάλασσας.
Χωρίς δισταγμό ο Τμώλος ανακήρυξε νικητή τον Απόλλωνα, αλλά ο Μίδας είχε αντιρρήσεις. «Προτιμώ το παίξιμο του Πάνα», είπε.
«Μήπως δεν άκουσες καλά;» τον ρώτησε ο Τμώλος.
«Τα αφτιά μου είναι μια χαρά», αποκρίθηκε ο Μίδας.
Αυτή η φράση ήταν η σταγόνα που έκανε την οργή του Απόλλωνα να ξεχειλίσει. 
«Δεν είσαι άξιος να έχεις αφτιά ανθρώπου», είπε, «εφόσον τα χρησιμοποιείς έτσι». 
Κι έδωσε στον Μίδα αφτιά γαϊδάρου: μακριά, γκρίζα και τριχωτά. 
«Τώρα έχεις τα αφτιά που σου αξίζουν», του είπε.
Ο Βασιλιάς Μίδας ντρεπόταν πολύ για τα γαϊδουρινά αφτιά του και προσπαθούσε να τα κρύψει τυλίγοντας τα σε ένα μαντίλι. Φυσικά όμως ο κουρέας του ανακάλυψε το μυστικό του.
Ο κουρέας δε μίλησε σε κανέναν γι’ αυτό το παράξενο κουσούρι του βασιλιά, αλλά δεν μπορούσε να κρατήσει για τον εαυτό του ένα τέτοιο μυστικό. Έτσι πήγε στην εξοχή, άνοιξε μια τρύπα και ψιθύρισε το μυστικό στο έδαφος. Ύστερα σκέπασε την τρύπα με χώμα.
Αλλά κανένα μυστικό δε μένει κρυφό. Μια συστάδα από καλάμια φύτρωσε εκεί όπου ο κουρέας είχε θάψει το μυστικό και, καθώς ο άνεμος σφύριζε ανάμεσα τους, τα καλάμια μουρμούριζαν: «Ο βασιλιάς Μίδας έχει γαϊδουρινά αφτιά! Ο βασιλιάς Μίδας έχει γαϊδουρινά αφτιά!».
Όταν έμαθε ότι όλος ο κόσμος ήξερε πια το μυστικό του, ο Μίδας πέθανε από ντροπή.
_______

Και του χρόνου... κάτι άλλο, βεβαίως!!! 

Lampros

Υ.Γ. Εδώ θα βρείτε και τα άλλα παραμύθια, της αρχής της χρονιάς μας!!! 
http://dhmotikomousikh.blogspot.gr/p/special-classes-for-greek-primary-schoo.html





1ο μάθημα: Στο πρώτο μάθημα, λέμε στα παιδιά τον μύθο του Αισώπου 'Ο Λαγός και η Χελώνα' .
Συνοδεύουμε τον μύθο:
α) με την φλογέρα
β) με κάποιο άλλο όργανο

Όταν τελειώσουμε, ρωτάμε τα παιδιά τις εντυπώσεις τους.


Μετά βάζουμε τα παιδιά να το δραματοποιήσουν, να το παίξουν: Ο μουσικός κάνει πάλι την μουσική υπόκρουση, ένα παιδί κάνει την αφήγηση, άλλο τον λαγό, άλλο την χελώνα κ.λ.π.


Τραγουδάμε μαζύ το τραγούδι 'ο Λαγός και η Χελώνα΄



Ο ΛΑΓΟΣ ΚΑΙ Η ΧΕΛΩΝΑ
ο Λαγός και η Χελώνα
εξεκίνησαν κι οι δύο
για ταχύτητας αγώνα,
ποιος θα πάρει το βραβείο.


Όλο σιγουριά και χάρη
τρέχει πρώτος ο λαγός,
μα τον έπιασε η νύστα
και κοιμήθηκε ο λαγός!


ΡΕΦΡΑΙΝ
Αχ! λαγέ μου, καυχησιάρη,
το βραβείο θα το χάσεις,
σε ξεπέρασε η χελώνα,
ξύπνα, τρέχα να προφθάσεις!


Δρόμο παίρνει, δρόμο αφήνει,
την χελώνα να προλάβει
και πώς έχασε την νίκη
δεν μπορεί να καταλάβει.


Μα στο τέρμα όταν φθάνει
κι έχει χάσει τον αγώνα,
τον επέρασε στον δρόμο
αργοκίνητη χελώνα!


 Τον τελευταίο στίχο, τον λέμε αργά.



Ο λαγός και η χελώνα



Δημιουργία του Lampros...και...
ακούτε την Λαμπρινή να τραγουδάει, 18/11/2011
για αυτήν την πρώτη μου ταινία, ευχαριστώ τον αγαπητό συνάδελφο και φίλο,
με το θαυμάσιό του μπλογκ ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ
Γειά σου Αντώνη!


Στο τέλος τους δείχνουμε στο βίντεο το έργο του Ντίσνεϋ 'Ο Λαγός και η Χελώνα'



Ρωτάμε τα παιδιά τι τους έκανε εντύπωση από το βίντεο. 

Τους εξηγούμε την διαφορά του βίντεο από τον μύθο.

Υ.Γ.  πότε ήταν που έφτιαξα το βίντεο...και μετά τόσα έτη... ιδού... Ακούω το τραγούδι... σε κάποια βιβλιοπαρουσίαση... Εκπληκτικό!!! Συγκινήθηκα... Αυτά είναι τα ωραία...  Για όσους έχουν φεις... εδώ: https://www.facebook.com/video.php?v=395140113977073&fref=nf

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Φέτος, σχολικό έτος 2012-2012... ξεκινήσαμε την χρονιά με έναν άλλον μύθο: 

Τον Τζίτζικα και τον Μέρμηγκα

Εδώ έχουμε το βίντεο με το αντίστοιχο τραγούδι 

Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας
μουσική , τραγούδι: Λαμπρινή
επιμέλεια βίντεο: Λάμπρος

Πάνω στα κλαριά του δέντρου
παίζει ο τζίτζικας κιθάρα
και τον μέρμηγκα κοιτάζει
που όλο ψάχνει με λαχτάρα

Τζίτζικας: Δεν βαρέθηκες, καημένε,

κάτσε λίγο να σε δούμε
Μέρμηγκας: Σαν θα έρθει ο Χειμώνας
τότε θα τα ξαναπούμε

Ρεφραίν: 

Μην γελάς, κουτό τζιτζίκι,
το μερμήγκι δίνει μάχη.
Με τραγούδια και με γλέντια
δεν γεμίζει το στομάχι.

Έφτασε βαρύς Χειμώνας

χιόνι σκέπασε την πλάση
και ο τζίτζικας γυρεύει
λίγους σπόρους να χορτάσει.

Φύγε, τζίτζικα τεμπέλη, 

που το θέρος τραγουδούσες,
όταν δούλευαν οι άλλοι
την κιθάρα γρατζουνούσες.


και το βίντεο με την αντίστοιχη αφήγηση με συνοδεία φλογέρας, που δεν θα μπορούσε να γίνει και αλλιώς!!! 
ο Αίσωπος


 
Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας
αφήγηση με συνοδεία φλογέρας
από την Λαμπρινή
επιμέλεια βίντεο: Λάμπρος

και βεβαίως υπάρχει και το αντίστοιχο βίντεο της Ντίσνεϋ, όπου μπορούμε να το προσθέσουμε και αυτό: 


Disney's 1934 The Grasshopper and the Ants
Τζιτζίκι και Μυρμήγκι Αισώπου Μύθοι



Ξεκινώντας, λοιπόν, φέτος, άρεσε στα παιδιά ο μύθος

και αυτό ήταν ευχάριστο... 

Επίσης βγάλαμε και τα ωραία μας συμπεράσματα για να έχουν τα παιδιά αφορμή να σκεφθούν αν θέλουν να είναι τζίτζικας ή μέρμηγκας!!! 

Τζίτζικας; Ή μέρμηγκας;

Κάθε αρχή σχολικής χρονιάς, έτσι, γίνεται όμορφη... και βοηθάει πάντα το μάθημα της μουσικής ένα καλό ξεκίνημα!!! 


Ειδικά στην πρώτη τάξη, όπου τα παιδιά έχουν πρώτη επαφή με το μάθημα της μουσικής.

Να γίνουμε Τζιτζίκια, λοιπόν!!! 


Και "Τζι τζι τζι, (2) τι ωραία που είναι η ζωή!!!"

Lampros Lampinos




/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Με αφορμή το έργο του Μουσόρσκυ, 'Εικόνες από μία έκθεση' οργανώνουμε έκθεση ζωγραφικής στην τάξη.
1. Βρίσκουμε έργα ζωγραφικής σε μέγεθος μεγάλο π.χ. Α3... ώστε να μπορούν να τα δουν τα παιδιά με ευκολία.
2. Τα τοποθετούμε γύρω τριγύρω στην τάξη
3. Βάζουμε την μουσική του Μουσόρσκυ σε όλη την διάρκεια του μαθήματος.
4. Εξηγούμε στα παιδιά σαν ξεναγοί ένα ένα τα έργα, τον τίτλο του έργου, ποιος είναι ο ζωγράφος λίγα πράγματα για την ζωή του, τι συμβολίζει το έργο, τι δείχνει... ό,τι μπορούμε να πούμε μια που δεν είμαστε και ειδικοί.
5. Τους προτρέπουμε να κρατήσουν σημειώσεις
6. Τελειώνοντας την ξενάγηση, ρωτάμε τις εντυπώσεις τους
7. Τους προτρέπουμε να ζωγραφίσουν τα ίδια κάτι που τους άρεσε
8. Γράφουν έκθεση για το έργο που τους άρεσε, για την έκθεση γενικώς, για τις εντυπώσεις τους, πώς τους φάνηκε η μουσική του Μουσόρσκυ 
5. Αν υπάρχει κάποιο έργο ζωγραφικής, που μπορούν να δραματοποιήσουν τα παιδιά, τα προτρέπουμε να μας το παρουσιάσουν σε ομάδες.
6. Τέλος, τους ρωτάμε για την μουσική, αν τους άρεσε, αυτά τι μουσική θα διαλέγανε για κάποιον πίνακα από μουσικές γνωστές τους

Έτσι, δίνουμε μία αφορμή στα παιδιά να συνδιάσουν δύο ειδών τέχνης, την ζωγραφική και την μουσική









///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////











Εικόνες από μία έκθεση του Μουσορσκυ

Lampros





8 σχόλια:

  1. Μπράβο φίλε μου Λάμπρο, τα κατάφερες περίφημα και δημιούργησες το πρώτο δικό σου βίντεο. Από δω και στο εξής θα περιμένουμε με αγωνία να δούμε τις νέες σου αναρτήσεις...
    Φυσικά, η φωνή της Λαμπρινής είναι υπέροχη και δένει αρμονικά με τις πανέμορφες εικόνες που επέλεξες. Το παραμύθι του "Λαγού και της Χελώνας" τώρα ξεκινάει...
    Καλή συνέχεια!!!
    Αντώνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αντώνη,
    ευχαριστώ για την ενθάρρυνση, την υπομονή και την διδασκαλία σου σε αυτό το καινούργιο πεδίο γνώσης του υπολογιστή μου.

    Χωρίς εσένα ούτε λαγός ούτε χελώνα θα υπήρχαν!

    Νάσαι πάντα καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. μπράβο Λάμπρο για την υπέροχη δουλεια σου.....και μάλιστα αφιερωμένη και σε μένα....φοβερό καλωσόρισμα στο χωρο των blog...δεν έχω λόγια!!!!!μεγάλη μου τιμή!!! ευχαριστώ για την ενάρρυνση και στήριξη.....
    ΕΤΧΑΡΙΣΤΩ !!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. KATEΡΙΝΑ μου... ευχαριστώ πολύ!! ... αν είσαι νέα στα μπλογκ... σημαίνει ότι έχεις μπλογκ.. θα ήθελα να μου έδινες το λινκ.... για να γίνω μέλος στο μπλογκ σου!!...
    Εύχομαι τα καλύτερα ... εδώ στην μπλογκογειτονιά.. ευχαριστώ και πάλι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Λάμπρο ..πας στο blog μου...στο:γινε μελος και..οκ
    ενημερωσέ με αν δεν γίνεται...
    λιγο ασχετη...βλέπεις ακομα με το blog.....μηπως δε ρύθμισα κάτι σωστά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κατερίνα.. μια χαρά τα ρύθμισες... εγώ έκανα λάθος... οπότε...όλα καλά..
    Καλώς ώρισες και πάλι στο μπλογκ μου... Θα τα λέμε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τί ωραία ανάρτηση Λάμπρο! Είμαι δουλέιά και δεν προλαβαίνω να την διαβάσω ολόκληρη, αλλά ήθελα να στο πώ :)
    Έχω ακούσει ένα λαικό παραμύθι παρόμοιο με την ιστορία του Μίδα. Εκεί είναι ένας Βασιλιάς χωρίς όνομα που έχει αυτιά άσχημα/ζώου.Πάλι ο κουρέας μοιράζεται το μυστικό με τη γής. Αλλά ακολουθεί μεγαλύτερη πορεία μέχρι να μαθει ο Βασιλιάς για τη διαρροή :) Βγαινει δεντρο που τα φυλλα του θρωιζουν και λένε οτι ο Βασιλιάς έχει αυτιά κλπ. Καπως καταλήγει με ένα ψάρι που το πάνε να το φάει ο Βασιλιάς και το ψάρι μιλάει και λέει "ο Βασιλιάς έχει γαιδουρινά αυτιά " ή κάπως έτσι.
    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. vouts, χαρηκα που περασες, μου αρέσει να βλέπω αντιδράσεις στις αναρτήσεις μου, απλώς, ο κόσμος έχει δουλειες... και δεν προλαβαίνει..

    θα χαρώ να σε παρακολουθώ, στο μπλογκ σου... αλλά δεν είμαι πολύ μέσα στα μπλογκ , λόγω φέις... εκεί καταναλώνω πολύ χρόνο

    καλά να είσαι

    χίλια ευχαριστώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καλοδεχούμενα τα σχόλιά σας...