Παραλειπόμενα 1ου και 2ου μαθήματος:
1. Ο ζωγράφος είχε και παραγγελίες...
"Θα τον αγοράσω αυτόν τον πίνακα! Πόσο κάνει; Σοβαρά μιλάω..." (Η κυρία του κυλικείου στο 1ο σχολείο)
2. "Κύριε, θέλω το φωτομοντέλο να μου ζωγραφίσετε..." Μία μαθήτρια, στο 3ο σχολείο
Φωτομοντέλο από περιοδικό
3. "Τα πουλάτε τα έργα σας;" Tα παιδιά, γενικώς...
4. 'Αυτό το έργο μου βγάζει τρυφερότητα'... Δασκάλα στο 1ο σχολείο...
Έχει απόλυτο δίκηο!
Πιγκουίνοι αυτοκρατορικοί
Νότιος πόλος
4. Μερικά έργα που δεν έχω στα βιντεάκια...
Τον Άη Βασίλη
από τσάντα συσκευασίας... δώρων
Τα ζωάκια και τον χιονάνθρωπο
κηρομπογιά
H αυλή... ατελείωτο...
Ο Βασιληάς των ζώων
Γλάρος
Ελέφαντας
Γορίλας με το μικρό του
Όπου φύγει...φύγει...
Ο καλλικάντζαρος ο Πίπης!!!
το τελευταίο έργο μου,
παραγγελία από το μπλογκ ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ
5. Στο 3ο σχολείο... τα παιδιά ζήτησαν μέσω
e-mail τις ζωγραφιές που τους άρεσαν ... κάπου επτά παιδιά της Στ΄!!! (το e-mail πάει κι έρχεται!!!) Έχω πολλά να στείλω!!!
Τα βιντεάκια μετά μουσικής... στο 1ο σχολείο
1ο σχολείο...
3ο σχολείο... Έκθεση ζωγραφικής...στην αίθουσα των υπολογιστών...
Τελευταίες μέρες όπου η έκθεση ήταν ανοικτή...
Το Ίντερνετ υποχωρεί.. δίνει την θέση του στις ζωγραφιές...
Παντού πνιγήκαμε στα έργα τέχνης!!!
Θέλεις να γράψεις στον υπολογιστή;;;
Μμμμμ δύσκολο... πρέπει να πει το ναι ο παπαγάλος!!!!
4. Τέλος είχα μία ευκαιρία στο νηπιαγωγείο του 3ου σχολείου να παρουσιάσω όλα τα έργα μου... Ήταν να τα δει η συνάδελφος νηπιαγωγός αλλά στο τέλος τα είδαν και τα νήπια!...
Εκεί να δείτε ενθουσιασμός... (Και από μένα και από τα παιδιά!)
στο νηπιαγωγείο, μία ωραία ευκαιρία να δουν τα έργα και τα νήπια!
Και αυτό που μου άρεσε πάρα πολύ ήταν ότι είχαν απορίες τα μικρά... Τέλεια!!!!
Τέλος, σχολίασε ένας μικρός ότι ο κύριος είναι εκπληκτικότατος ζωγράφος (ή κάπως έτσι!)
Και εδώ τελείωσαν τα μαθήματα 1 και 2...
--------------------------------------
///////////////////////////////////////
Στο 3ο μάθημα με θέμα:
Έργα ζωγραφικής των μαθητών
ΜΕΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
(Υπήρξαν κάνα δυο παιδιά που ζωγράφισαν πριν το 3ο μάθημα, στο σπίτι τους ... Ένας μάλιστα, ο Γιάννης της Δ' ζωγράφισε σε καμβά, παρακαλώ, με ξυλομπογιές!!!)
Ο Γιάννης της Δ' τάξης!!! Εκπληκτικός...
1. Το θέμα του μαθήματος είναι:
"Έργα Ζωγραφικής των μαθητών ΜΕΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ"
Έτσι, ήρθε η ώρα να ζωγραφίσουν τα ίδια τα παιδιά κάτι που τους άρεσε από την έκθεση...
"Δεν θα φτιάξετε αεροπλάνα, γιατί ο κύριος δεν έφτιαξε ..."
Δεν έφερα στην τάξη κανένα από τα έργα... (και τι να πρωτοφέρω) και... όμως, με αμφιβολίες αν θα κατάφερναν να ζωγραφίσουν κάτι που δεν βλέπουν... μεγαλούργησαν!!!!
Τα αγόρια με τους ποδοσφαιριστές,
τα κορίτσια με τα φρούτα, τα λουλούδια... περίπου!
Το θέμα του 3ου μαθήματος (από Δευτέρα 23ωςΠαρασκευή 27.1.2012)
Τα μουσικά κομμάτια που ακούστηκαν σε αυτά τα 45' δημιουργίας
Ξεκινάει σιγά σιγά η ζωγραφική με μολύβι, ξυλομπογιά, μαρκαδόρους και ένα τμήμα ζωγράφισε (μιλάμε για 23 τμήματα!!! )
και με κηρομπογιά...
και ολοκληρώνεται...
(Το πρώτο έργο που θα βλέπετε, θα είναι το πρότυπο, τα άλλα των παιδιών...)
Από την κοπέλα φωτομοντέλο...
η Μαρία Μαν. (Γ' τάξη), έκανε αυτό...
σε δύο κοπέλλες
σε τρεις
με μαγικό ραβδί και καρδιά
με ξανθό μαλλί
με μαύρο
και με μακρυά φούστα...
Από το βιολί με τα λουλούδια...
και από το βιολί με το ύφασμα,
είχαμε αυτά τα έργα...
σε συνδυασμό με τα λουλούδια
Το πασχαλινό θέμα...
έφερε αυτό το έργο της Μαρίας (Γ' τάξης)
Η Κατερίνα από μικρή τάξη!... Τι γλυκούλι λαγουδάκι!...
κι αυτό της Στ' , της Γεωργίας (που το έφτιαξε σαν κάρτα, να διπλώνει)
Το πρότυπο, που δεν το βλέπανε
την ώρα που ζωγραφίζανε, έγινε...
Πιγκουίνος (προφανώς αυτοκρατορικός λόγω... κορώνας!!!)
...αριστερά ο μπαμπάς πιγκουίνος με το μωρό, δεξιά η μαμά)
Δεν είναι υπέροχο! (μαθήτρια της Δ΄δημοτικού)
μαζί με άλλα θέματα η Λαμπρινή ζωγράφισε τους πιγκουίνους...
και εδώ έχουμε δύο θέματα
ένας πολύχρωμος ....
Όλα τα επόμενα τα πήραν από εδώ...
την λίμνη των κύκνων
Η λίμνη με... έναν κύκνο...
Η λίμνη με δύο ... και ερωτευμένους...
... με παπάκι κι ένα αερόστατο...
με Ζέπελιν και ψάρια... και...
με τρεις κύκνους...
βουνά με λίμνη
παιδιά με λίμνη
πράσινο με λίμνη
και σκέτη η λίμνη από τον Αντώνη της Β' που δεν ήξερε πώς να την κάνει...
Το κορίτσι με την κούκλα έγινε...
κορίτσι με μικρή κούκλα...
Οι ποδοσφαιριστές μου...
έγιναν ένα γήπεδο...
Ένα άλλος μαθητής ήθελε να χάνει ο Ολυμπιακός από την Μίλαν, 2-1 και μου λέει:
"Μα, κύριε, η Μίλαν είναι μεγάλη ομάδα!!!"
Εγώ του άλλαξα την γνώμη...
Έτσι συμβιβάστηκε με το 2-2 σαν αποτέλεσμα, όπως βλέπετε παρακάτω...
Νάτο ... το τελικό 2-2 (φαίνεται ότι πάει και για προπονητής!!!)
Η Ιταλία στις δόξες της...
ξένοι ποδοσφαιριστές...
Τα σήματα των ομάδων...
Τα σήματα ξανά, με χρώμα...
ναι, είναι ποδόσφαιρο... δεν είναι μπάσκετ!
Ο Κώστας της Δ', ποδοσφαιριστής καλός...
"Δεν μ' αρέσει το βόλλεϋ... αλλά δεν μπορούσα να φτιάξω το ποδόσφαιρο..." είπε η μαθήτρια που ζωγράφισε τον αγώνα βόλλεϋ
Συνολικά τα έργα της Στ΄τάξης...
Το μοναχικό φύλλο ενέπνευσε ένα...
άλλο, πάλι μοναχικό...
Δ΄τάξη
Εδώ είναι μόνος...
εδώ με βοηθούς..
εδώ στρουμπουλός...
εδώ μία πολύ καλή απόδοση του Μηνά (β' τάξη)
κι αυτή πολύ καλή... θα τελειώσει την άλλη εβδομάδα...
Το κορίτσι με την μεγάλη γάτα...
έγινε ... το κορίτσι με την μικρούλα...
Χρώματα... μελέτη , του Δημήτρη (Ε' τάξη)
Τα λουλούδια βρήκαν χώρο στην κουζίνα του...
Οι βαρκούλες...
γίναν δύο μόνον, αλλά στο τελευταίο σχολείο...είχαν μεγάλη επιτυχία!
ο Στέλιος (β' τάξη)
ο Γιάννης (Δ') κάτι σαν την σημαία της Σομαλίας...
Από αυτά τα φρούτα...
αυτά...
του Άντι της Στ' ...
μίας μαθήτριας της Στ' (αυτό το θεωρώ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ)
Αυτά τα δύο πάνε με το ..
αχλάδι... είναι ένα έργο...
το μήλο της Φανής...
και το μήλο με το σκουλήκι και την αφηρημένη τέχνη, όπως είπε η Ιωάννα της Δ'
και αυτό το πράσινο... αγνώστου πατρός;;;..
ο Μάριος, της Β', που έχει γράψει και το θέμα του μαθήματος...
ο Βαρδής της Β΄τάξης... τέλειο!!!
Από εδώ ακριβώς...
... το σπίτι το μοναχικό... με την πινακίδα : Private, Keep Out!
ή κάτι πιο πλούσιο...
δεν είναι άσχημο με επιπλέον ένα παγκάκι...
και με φράχτη...
ή ένα σπίτι με κούνια...
ένα κανονικό
ένα που βλέπουμε το εσωτερικό του, και με λιμνούλα...
ο Μιλτιάδης το φοβήθηκε το σπίτι... αλλά του έβαλε καρδιά,
(γι' αυτό κι ο καπνός στην καμινάδα!)
Πάντως είναι πολύ αστείο...
κι αυτό είναι η εξαίρεση.. ροζ, κατοικήσιμο και γράφει
η πινακίδα το " Καλώς Ήλθατε" στα ξένα ... Welcome!
H Σαντορίνη ... έχει ...
όλα αυτά....
και αυτό... το πράσινο!!! Από τον Βύρωνα της Γ' τάξης...
με παπαγάλο...
κι αυτό με παπαγάλο...
του Χάρη της Α' τάξης
Από τα βάζα...
Ο Παναγιώτης της Στ΄ φτιάχνει αυτό...
Η Χριστίνα της Ε' κάτι πιο έγχρωμο...
λουλούδι και μπουμπούκια...
Το χέρι ζωγραφίστηκε πολύ...
και μας έκανε να ανακαλύψουμε κι έναν Πικάσο
(σύμφωνα με την υπογραφή, πάνω αριστερά, γιατί όχι;... )
Απόδειξη οι γραμμές στην παλάμη παρέα με τα νύχια του χεριού!!! Γιατί όχι;;;
Η Βαγγελιώ μας δείχνει από που πήρε αφορμή για το έργο της...
νάτο το έργο της...
σε συνδυασμό με πεταλούδα από την Παναγιώτα της Α'
δύο χέρια, η Πέρσα πρωτοτύπησε... (Β' τάξη)
πανέμορφο της Μαρίας (Α΄ τάξη)
πάνω σε στήριγμα... μην πάθει τίποτε... και κουραστεί!!!
Από ένα από τα λουλούδια μου...
ένα... πιτσιλωτό!!!
ή τρία όμορφα με μία πεταλούδα...
αυτό το πανέμορφο της Β' τάξης
του Μανώλη μου της Β΄τάξης... τι όμορφα χρώματα!
δεν είναι ζωγραφιά απλή... είναι η ζωγραφιά της Ζωγραφιάς από την Α' τάξη...
H σύζυγος και το παιδί του Μονέ έγινε...
μοναχική κυρία...
Όλα τα έργα της Α΄τάξης....
μέρος από έργα της Δ΄τάξης
Β΄τάξη
και τώρα η αποθέωση στην αίθουσα της μουσικής μου! Όλα τα έργα των παιδιών του σχολείου κρεμασμένα σε έναν τοίχο!!!
Στ' μόνη της...
Στ' παρέα με την Ε' ...
Στ' και Ε' παρέα με την Δ2...
Στ' και Ε' και Δ2 παρέα με την Δ1...
Στ' και Ε' και Δ2 και Δ1 παρέα με
την Α' τάξη..
Στ'και Ε' και Δ2 και Δ1 και Α' παρέα
με την Β' τάξη
Στ' και Ε' και Δ2 και Δ1 και Α'και Β'τάξη παρέα με την Γ'τάξη...
Όλο το σχολείο είναι εδώ!!!
Και συνεχίζουμε για όσους το επιθυμούν...
Ο παπαγάλος στο δένδρο...
...έγινε δύο πουλιά...
και ξανά μόνος σε κλουβί... που δεν φαίνεται!..
Το εκκλησάκι έγινε...
διπλό... πάνω σε λόφους....
μεγάλο, με τρούλο, ωραίο...
κανονικό με δύο καμπάνες...
μία μεγάλη εκκλησία με πολλά σκαλιά...
Η πανέμορφη Σύμη έδωσε αφορμή
για τα επόμενα...
Β΄δημοτικού... (το θεωρώ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ!!!)
Μπορείτε να διακρίνετε ακόμα και τα σκαλάκια...
σε αυτό πάλι, επέμενε ο μαθητής ότι το πράσινο πλοιάριο είναι αγκυροβολημένο!!!
τα σπίτια δεν τα φτιάξαμε... μόνον τον δρόμο δίπλα στο λιμάνι
Η Σύμη... με απλές γραμμές
η Σύμη σε βουνό, έργο του Κων/νου, Στ' τάξη
Σπίτια, γενικώς
Στις ξυλομπογιές είχα φτιάξει και οχήματα
έτσι έχουμε αυτοκίνητα εδώ...
του Νίκου
του Χρήστου (της Δ΄και οι δύο)
και του ταλαντούχου μαθητή της Στ΄
Ένα βάζο με... μουσικά όργανα,
από τον Λουκά της Ε΄ο οποίος πρωτοτύπησε!
Ο σκίουρος έφερε δύο ασπρόμαυρους...
Αυτό δεν υπήρχε... μην το ψάξετε άδικα...
αλλά από το να αναρτήσουμε
έναν κουκουλοφόρο με διάφορα στα χέρια του...
(ζωγραφιά του συγκεκριμένου παιδιού της ΣΤ΄)
καλύτερα η κόκα-κόλα... καλύτερα!!!!
Το πλοίο ... έγινε...
κρουαζιερόπλοιο...
βαρκούλα από τον ψαρά μου τον Άγγελο (Στ') που ξέρει από ψάρεμα...
ο Γιάννης που αλληθώρισε τον ήλιο του!!
Το άλογο του τσίρκου...
έφερε αυτά τα δύο με τα χριστουγεννιάτικα έργα...
Ο Κολοκοτρώνης έγινε ...
υπέροχος από τον μαθητή της Β,' ο οποίος συνέχισε κι έφτιαξε και από τον ...
Αθανάσιος Διάκο μου τον...
δικό του Αθανάσιο Διάκο!!!
Η φραουλίτσα μου...
σε διαφορετικά φόντα...
πολύ διαφορετικά.... και διπλασιάστηκε εδώ...
Ο ανανάς με τις κουρτινίτσες...
έγινε ασπρόμαυρος με παράθυρο (μαθητής Στ')
Ο γορίλας μου με το γοριλάκι...
έμεινε μόνος και θηριώδης...
Το γαλήνιο τοπίο έδωσε...
θάλασσα με ψάρια και αστερίες...
κάποια κοπέλλα να κοιτάει την βαρκούλα...
και καρχαρίες που περιμένουν τους αλεξιπτωτιστές - γεύμα τους!!!
(Πάρης Ε΄τάξη)
Το φωτομοντέλο μας έφερε...
τον Αλέξανδρο που ζωγράφισε επηρεασμένος από τον Σταύρο... (το παρακάτω έργο)
Διάλογος με τον Σταύρο (Στ' τάξη) που έφτιαξε την ζωγραφιά αυτή...
Δάσκαλος: Εγώ δεν έφτιαξα τέτοια σκηνή!
Σταύρος: Ναι, αλλά φτιάξατε ένα φωτομοντέλο άνδρα και μία γυναίκα φωτομοντέλο...
Δάσκαλος: Και, τι έγινε;
Σταύρος: Είναι και οι δύο μαζί τώρα!!!
Έμεινα άφωνος και το αναρτήσαμε στον τοίχο...
η κοπέλλα φωτομοντέλο από την Δέσποινα Στ'
δύο γυναίκες φωτομοντέλα (Ε' τάξη)
Η αυλή που είναι ατελείωτη...
έκανε εντύπωση...
έγινε εσωτερικός χώρος
με λουλούδια (που δεν έχω βάλει εγώ)
εσωτερικός χώρος και πάλι...
"Κώστα, δεν έχουμε φτιάξει κάστρο... δεν μπορούμε να το αναρτήσουμε αυτό!"
Καρέκλες όμως... ναι... έχουμε φτιάξει...και να που το κρεμάσαμε!!!
με πανεμορφα παντζούρια!!!...
Το ΟΧΙ για την 28η Οκτωβρίου...
Έδωσε αυτό... σε περιοχή μακρυά απο την Αθήνα... (Στ')
και αυτό του Άγγελου, που δεν μπορούσε να κάνει το ΟΧΙ με αεροπλάνα...
Ο Γιώργος με μπέρδεψε, δεν ξέρω σε ποια κατηγορία να το βάλω...
Η κυρία στον καναπέ...
έγινε με ροζ φόρεμα από την Ελένη...
Γενικώς .. οικογένεια... φίλοι για πάντα λέει και το σύνθημα!!!
Οι μουσικές επιλογές μας, από CD με κλασσική μουσική (αν κι ένας μαθητής μου είπε: "Εμένα δεν μου αρέσει η μουσική χωρίς λόγια, προτιμώ το τραγούδι"... Β' τάξης)
Fur Elise
Beethoven
Wedding March
Mendelssohn
Το τι γέλιο κάνανε σε αυτήν την επιλογή!!!
Canon
Pachelbel
Απλώς ΤΕΛΕΙΟ!!!
March ala Turka
Mozart
Και τέλος ακούσανε και δυο-τρία ακόμη,
όπως του Βιβάλντι...
Antonio Vivaldi
Four Seasons
Τελευταίο αφήνω αυτό...
από τον Γεράσιμο (Α΄δημοτικού)
Ρωτάω τον Γεράσιμο, λοιπόν:
- Παπάκι έφτιαξες Γεράσιμε;
-Όχι, τον ζωγράφο
-Ποιόν ζωγράφο, αυτό είναι παπάκι...
-Τον ζωγράφο, έχει και καπέλλο!
-Α, ναι, με το καπέλλο...
Και νάτος ο ζωγράφος με το καπέλλο...
Από εδώ τον είδε το παιδί...
κι εγώ...κίτρινο τον έφτιαξα!!!
Ο αγαπημένος μου ζωγράφος Έντουαρντ Χόππερ
Έτσι ολοκληρώθηκαν και τα τρία μαθήματα...
Ο συνδυασμός ζωγραφικής και μουσικής
ήταν τελικώς πολύ επιτυχημένος!!!
Υ.Γ. εδώ το 1ο και 2ο μέρος, και εδώ μία συνέχεια του 2014. Κλικ στα εδώ...
Καλά Λάμπρο ...Δε φαντάζεσαι πόσο την απόλαυσα αυτή την πλούσια ανάρτησή σου απόψε με το κρύο....Ομόρφυνε η βραδιά μου ,με τα ωραία σας!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαίρομαι πολύ, Pitsina,
ΑπάντησηΔιαγραφήΞέρεις το σκέφτηκα ότι ίσως είναι λίγο κουραστική η ανάρτηση... αλλά είπα, μήπως θα πληρώσω κάτι αν είναι πολύ μεγάλη ;...Γιατί να μην φανεί η δουλειά των παιδιών! Και να μην την χαρώ κι εγώ ... δίνοντας περισσότερη προσοχή (στην τάξη, το κάθε έργο το δείχναμε στα υπόλοιπα παιδιά και μετά το κρεμούσαμε στον τοίχο...)
Ξέρεις πόση ώρα κάθομαι και χαζεύω/καμαρώνω όλες τις ζωγραφιές και των παιδιών και τις δικές σου; Πάνω από τρία τέταρτα. Είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ!!! ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΛΑΜΠΡΟ, ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΜΠΡΑΒΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή η διαθεματική προσέγγιση της μουσικής, ήταν ΜΟΝΑΔΙΚΗ!!!
Σίγουρα τα παιδιά έχουν βάλει στο ενεργητικό τους μια τρομερή ανάμνηση, που θα τα συνοδεύει σε όλη τους τη ζωή, και θα λειτουργεί σαν μια προσωπική τους όαση.
Περιμένω με ανυπομονυσία και άλλες ιδέες σου.
Ροδούλα μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόση ώρα; Πω πω τι έπαθες!!! Ήξερα ότι η ανάρτηση ήταν μεγάλη, αλλά!!! Πω πω!!!
Είπα όμως να βάλω πολλές ζωγραφιές να το χαρώ κι εγώ...
Ευχαριστώ για τα λόγια σου, λόγια ειλικρινά... και αυτό ακριβώς σκοπεύω και στοχεύω με τέτοια μαθήματα... να χαράξω πράγματα στην ψυχή των παιδιών που θα τους αφήσουν τις καλύτερες αναμνήσεις... Έπεσες διάνα!
Περιμένω κι εγώ άλλες ιδέες.. τώρα δικές μου; Των παιδιών; Δικές σας; Θα δούμε!
Φιλικά,
Λάμπρος
Φανταστική η δουλειά σας! Συγχαρητήρια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητό σχολικό παρεάκι...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι να πω για την δική σας;;;... Πάντως σας ευχαριστώ, κι εύχομαι, τώρα που θα μπείτε στον διαγωνισμο των TOP BLOGS, (θα μπείτε, δεν θα μπείτε!!) να είσαστε οι πρώτοι!!!!
Φιλικά, ο φίλος σας...
Λάμπρος