Σελίδες

Σελίδες

Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2011

Tρόποι καλής συμπεριφοράς, μετά μουσικής και Αφιερωμένο σε όλους τους αναγνώστες μου, τους τωρινούς και τους μελλοντικούς


Στο σχολείο θα παρουσιάσω λίγο διαφορετικά την ιδέα με τους τρόπους καλής συμπεριφοράς....


Έχω ήδη ετοιμάσει τα εξής:

Ρωτάμε για να πάρουμε κάτι
και το επιστρέφουμε ευχαρίστως...


Και ....
Καθόμαστε ήσυχα, με τα πόδια κάτω...


Και καμμιά δεκαριά τέτοιες ζωγραφιές και καλής και κακής συμπεριφοράς.  Θα εργαστώ ως εξής:

1ο. Θα κόψω τις ζωγραφιές στην μέση.  Θα ξεχωρίσουμε έτσι την καλή απ' την κακή συμπεριφορά.

2ο. Θα τις πλαστικοποιήσω. (Κρίμα να πάνε χαμένες οι ζωγραφιές, αλλά και γιατί να μην  διατηρηθούν 'και για τις επόμενες γενεές', όπως λέω συνήθως στα παιδιά.)

3ο. Θα τις σκορπίσω κάτω στο πάτωμα, στην τάξη και τα παιδιά θα τις μαζέψουν. (Μία ζωγραφιά θα μαζέψει ο καθένας, ή αν θα έχω περισσότερα παιδιά, θα μαζέψουν δύο-τρία παιδιά μία ζωγραφιά.)

4ο. Θα βάλω μία γρήγορη μουσική μέχρι να τις μαζέψουν.  Μετά θα προσπαθήσουν  να βρουν το ταίρι τους, το παιδί με την κακή να βρει το άλλο παιδί με την αντίστοιχη καλή συμπεριφορά.  (Όπως είναι τώρα στα παραδείγματα που σας έχω). 

Παράδειγμα μουσικής για το μάζεμα των ζωγραφιών:

΄Το πέταγμα της μέλισσας'
του Ρίμσκυ Κόρσακωφ

Flight of the Bumblebee


5ο. Αφού βρει το καθένα το ταίρι του, θα συνεργαστούν μεταξύ τους για να παρουσιάσουν σε όλους τους υπόλοιπους, δραματοποιημένες, τις ζωγραφιές.


Εδώ, στην συνεργασία τους και  στην παρουσίαση, θα βάλω μία πιο αργή και ήσυχη μουσική, παράδειγμα:

'Η ωραία κοιμωμένη'
του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκυ...

Κάθε φορά που θα τελειώνει η παρουσίαση κάποιου ζευγαριού, οι υπόλοιποι θα πούνε τι τους έκανε εντύπωση και ό,τι άλλο θέλουν πάνω στο θέμα μας...

Στο τέλος, σκέφτομαι, να  αποφασίσουμε ποια συμπεριφορά τους έκανε περισσότερο εντύπωση, και ποια, αυτό που ενδιαφέρει,  θα ακολουθήσουν από εδώ και στο εξής για να γίνεται καλύτερη η ζωή τους στο σπίτι, στο σχολείο και όπου αλλού...


Αυτά μέχρι στιγμής... όταν το  πραγματοποιήσω, θα σας πω και πώς η θεωρία έγινε πράξη....


Και εδώ ... φέτος το 2012-2013... η θεωρία έγινε πράξη!!! 

http://dhmotikomousikh.blogspot.gr/2012/10/presbytera-georgia-k.html

με ένα κλικ... τα βλέπετε όλα!!!... Καλή επιτυχία και σε σας!! 

Λάμπρος

9 σχόλια:

  1. Υπέροχο !! Συγχαρητήρια !!
    Ευχαριστούμε για την αφιέρωση , Λάμπρο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και από δω, αγαπητέ Λάμπρο.
    Πολύ όμορφη ιδέα. Τα συγχαρητήριά μου. Είσαι δάσκαλος -μουσικοπαιδαγωγός- με μεράκι και φαίνεται αυτό!!!
    Εύχομαι και τα παιδιά στο σχολείο να την δουν με τον ίδιο ενθουσιασμό. Εμένα μου άρεσε πολύ. Ειδικά το μέρος με τη δραματοποίηση.
    Τα μουσικά αποσπάσματα εύστοχα.
    ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστώ τις Ανθή και Ροδούλα για τα καλά τους λόγια... είμαι φαν της δραματοποίησης, μ'αρέσει πολύ το θέατρο...
    Επίσης, και στα τραγούδια στην τάξη, όποιο σηκώνει δραματοποίηση το κάνουμε πράξη...
    Να δείτε στον Χαραλάμπη , στην Δ' τάξη... να φωνάζει το παιδί: 'Δεν την θέλω!'... πολύ γέλιο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα Λάμπρο!
    Επανέρχομαι, γιατί ενθουσιάζομαι όταν βλέπω συναδέλφους που η μέθοδος διδασκαλίας τους συμπίπτει με τι δική μου!!
    Κι εγώ έχω τη δραματοποίηση σαν ένα από τους πιο καλούς μου συμμάχους στη διδασκαλία, γιατί ενθουσιάζει τα παιδιά. Εγώ τα τελευταία χρόνια δουλεύω σε παιδικό σταθμό -αφού το υπουργείο μια με καλεί και δυο όχι-, και παρόλο που στην αρχή ήμουν επιφυλακτική, εντούτοις στην πορεία είδα ότι μπορείς να κάνεις θαύματα μαζί τους!
    Πέρσι δραματοποιήσαμε τον Πέτρο καιτο λύκο, σκηνές από το καρναβάλι των ζώων, και τον καρυοθραύστη. Το ΑΠΟΛΑΥΣΑΝ πραγματικά.
    Σου εύχομαι καλή συνέχεια, και χαίρομαι που έχεις τέτοια ευαισθησία, ώστε να θέλεις να βλέπεις ευτυχισμένους και χαρούμενους μουσικούς μπροστά σου, και όχι παθητικούς μαθητές! Σε κατρλαβαίνω απόλυτα.
    Καλό Σαββατοκύριακο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ευχαριστώ πολύ Ροδούλα, και μόνον που κατόρθωσες να εκδόσεις ολόκληρο βιβλίο για την μουσικη, για μένα είναι εντυπωσιακό... Μπράβο σου!
    Τον Πέτρο και τον Λύκο δεν έχω τολμήσει να τα κάνω...
    Μου δίνεις ιδέες όμως, γιατί ζηλεύω εύκολα!;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Λοιπόν Λάμπρο να το τολμήσεις, θα ενθουσιαστούν τα παιδιά. Φαντάσου ότι ακόμη και τα τρίχρονα ενθουσιάστηκαν, και μου ζητάνε και φέτος συνέχεια να κάνουμε τον Πέτρο και το Λύκο!!!
    Φυσικά με τις μεγαλύτερες τάξεις δεν ξέρω πόσο θα πιάσει, αλλά σίγουρα μέχρι την τρίτη, ίσως και τετάρτη δημοτικού, θα περάσετε πολύ όμορφες στιγμές στη μουσική.
    Εγώ είχα αφιερώσει δυο διδακτικές ώρες για την παρουσίαση του κύριου Προκόφιεφ -όπως τον λέμε με τα παιδιά-, των πνευστών, ξύλινων και χάλκινων (εγώ δεν έκανα διαχωρισμό γιατί είναι πολύ μικρά τα παιδιά), και την ακρόαση που τη χώρισα σε δυο μέρη. Το πρώτο φτάσαμε μέχρι εκεί που ο παππούς τον πήγε στο σπίτι και τον κλείδωσε, και το δεύτερο αφού κάναμε μια επανασύνδεση με τα προηγούμενα, τόσο την ιστορία όσο και τα πνευστά το ολοκληρώσαμε. Στο χρόνο που μας έμεινε αρχίσαμε τη δραματοποίηση.
    Το δραματοποιήσαμε σκηνή σκηνή. Κάθε φορά έπαιζαν δυο διαφορετικά παιδάκια. Ήταν εντυπωσιακό το πώς ξεχώριζαν το κάθε παιδί τον ήχο του δικού του οργάνου. Π.χ. στη σκηνή με την πάπια και το πουλάκι, είχα βάλει ένα γαλάζιο ύφασμα στο πάτωμα για λίμνη, και είχα πει στα παιδιά όποτε ακούνε τη φωνή τους, να πλατσουρίζει η πάπια στη λίμνη ή να φτερουγίζει το πουλάκι έξω από τη λίμνη. Περάσαμε απίστευτα!!!
    Όταν το δοκιμάσεις θα με θυμηθείς. Για ότι άλλο θέλεις είμαι στη διάθεσή σου Λάμπρο.
    Υ.Γ.
    Το βιβλίο μουσικής, είναι εγκεκριμένο για τις σχολικές βιβλιοθήκες και μπορείτε σαν σχολείο να το προμηθευτείτε. Έχει αγοραστεί για 180 σχολεία, (μόνο το βιβλίο μαθητή όμως) δεν ξέρω αν είναι το σχολείο σας ένα από αυτά.
    Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. θα το αναζήτήσω το βιβλίο σου... και θα δώ
    για τον Πέτρο κτλ. θα δω, ήδη το έχω κατεβάσει απ΄το youtube, θα πρέπει να το δουλέψω...
    Ευχαριστώ πάντως για τις συμβουλές σου... Γεια και χαρά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Je ne comprends pas le grec, c'est bien dommage... Me reste la musique qui elle est universelle!
    Merci lampros lampinos et très belle semaine

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Chere Kenza,
    vous avez un bon blog, je suis tres content parce que je suis ton follower...
    Je te remercie pour une fois encore pour sa commentaire, vous etes tres douce. Merci...
    Enfin, il y a un translation pour mes amies etrangers,(=translate)
    alors, a bientot a ton blog!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καλοδεχούμενα τα σχόλιά σας...